BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

FAzLiN MaSiLaa NoRdiN

FAzLiN MaSiLaa NoRdiN

Tuesday, December 22, 2009

my lovely cat......


khairunisaq n madonna....onna..malu nak tgok kamera


madonna tgah tgok kokorina...it's mummy



jom pg picnic kak ila...miowwwwwww



madonna sleeping with mummy..kokorina

Monday, December 21, 2009

hepi besday to me...hepi besday Fazlin Masilaa bt Nordin... *sweet 23...hehe..thanks to all SPPNS' staff becoz celebrate advanced early my besday...huhuhu...kek yg kat atas 2..staff SPPNS yg bg...huhu..i miss that moment...
thanks for the wish from my family n my frenz...thanks a lot...n to my Monster Inc...


hehhehehhe..malulah plak..love u so much......thanks for the cake n alot's of love 2 me...
hmmm..i love u so muchhhhh

Monday, October 12, 2009

hmmm....letihnyer.....

huhuhu...tan sri isa menang...aku sendiri dpt tgok mcm mana kejadian pilihan raya di bagan Pinang N31...gile sesak....hmmm...
siang2 pun dpt tgok bulan mengambang...huuu...sesak gile..
smlm aku test ujian teori komputer...
failed...for the first time....
retest...passed with 45/50

hehhehe...melayang duit aku rm 27 cm 2 je...
lepas nie kene pg kelas 6 jam plak...
wah..mesti aku tido punyelh...

sakit perut beb mkn x henti2...
sabtu pg 10102009=nasi lemak
sabtu ptg 10102009=barbeque makanan darat n hidupan laut...yummmm
sabtu mlm 10102009=bihun sup mama buat...huhuhu
.....
duk kat bilik termenung 45 minit....

Thursday, September 10, 2009

hePi biRthday to All My FriEnd in this September~~


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

hehheh...ari nie ari jadi akak ShalEha...hepi birthday kak..
ramai gak membe aku yg meraikan hari jadi pada bulan sePtember nie..
hmmm...di antaranyerrr...

1. Nor Shaleha (11 SePtember ~~tRagedi serangaAn di Amerika..heheh)
2. Ili Maisara..(coming on 16 sEpTemBer)

di KeseMpatan ini saya yg bernama fazlin masilaa binti nordin cucu atok Jalil..ingin mengucapkan selamat hari jadi dan semoga panjang umur..jgn lupe kek tau!!!!!

Thursday, September 3, 2009

Cinta...LoVe...Perkahwinan

hmmm...pnah anda semua bercinta???
mesti penah punye..
kalo yg x pun..
mesti nak rasa bercinta kan....
tp..cinta ini..
byak manis dan pahit yg patut ditelan lumat..`~~hehhe~~
dan akhirnyer kite akan disatukan dalam alam perkahwinan..
hmmm...nantikan penyiasatan ku dlam episod ini

Adakalanya sebagai seorang lelaki anda masih tidak mengenali diri atau peribadi sendiri. Hanya rakan-rakan di sekeliling yang ikhlas untuk memberitahu anda akan menyatakan setiap kelebihan mahupun kelebihan diri anda. Namun, apakah anda mempunyai rakan yang sanggup berterus-terang? Di sini disenaraikan personaliti lelaki berdasarkan bintang atau zodiak masing-masing. Walaupun tidak kesemuanya benar, namun ia boleh dijadikan panduan. Jika anda memang mempunyai sikap buruk atau kelemahan, anda boleh memperbaiki diri anda.



my dream Car`~~HondA JaZz vs HOnda Odessey~~

hmmm...bestnyer kalo aku ada kereta sendiri..
tp aku kene rajin2 keje...
bile dah ada duit byak..
nanti aku nak bli kete..
Kete yg Aku suke sangat...

1.Honda Jazz


2. Honda Odeyssey


huhuhu..tp harga pun lumayan beb!!!
ini hanyalah cita-cita..
tp insyallah..kalo aku berusaha..
aku akan berjaya..
aku nak tunjukkan di mata dunia..
hehhe...
last but no least...merDeka!!!merdeka!!!
Saya bangga menjadi rakyat Malaysia

Tuesday, September 1, 2009

KUIH KEGEMARAN SAYA!!!

Bahan-bahan ( 12 keping )

  • Bahan untuk kulit*
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1 biji putih telor
  • 3/4 cawan air
  • 2 sudu makan cuka
  • secubit garam
  • Bahan untuk inti** (boleh buat inti ikut suka atau cara tersendiri)
  • 1/2 biji kobis - diricih halus
  • 3 biji sederhana besar carrot - disagat halus
  • 1 biji sederhana bawang besar
  • 3 ulas bawang putih
  • 1 sudu besar sos tiram
  • 1 sudu makan udang kering
  • garam secukupnya
  • minyak untuk menumis
  • **Blend bawang besar+bawang putih+udang kering. Panaskan sedikit minyak dan masukkan bahan blend tadi. Kemudian masukkan sos tiram + garam. Kemudian masukkan sayuran dan masak hingga layu.
  • Bahan untuk sambal***
  • 15 tangkai cili kering
  • 1 biji bawang besar
  • 5 ulas bawang putih
  • 1 sudu besar gula perang
  • 2 sudu besar kicap manis
  • minyak untuk menumis
  • garam, perasa dan bawang goreng secukupnya
  • *** blend cili kering+bawang besar +bawang putih. Panaskan sedikit minyak dan tumis bahan blend hingga garing. Masukkan kicap dan gula perang + garam dan perasa.
  • Cara-cara

    1. campurkan kesemua bahan dalam mangkok adunan
    2. gaulkan (macam buat cokodok) kemudian tutup dan biarkan sebentar sekurang-kurangnya 1/2jam
    3. ambil sejemput dan lenserkan ke atas kuali leper (contoh seterusnya - lihat gambar)
    4. buat dari arah jam
    5. mulakan dari tepi dulu
    6. kemudian sapukan bahagian tengah dengan sisa tepung yang masih ada di tangan
    7. setelah rata - bulat >>> biarkan sampai tepung masak sebentar
    8. angkat tepung yang telah masak dan letakkan dalam pinggan . Boleh disusun berlapis2 (tak lekat)
    9. ambil sekeping kulit popia dan sapukan dengan sedikit sambal
    10.Letak satu sudu besar inti dan taburan bawang goreng
    11.lipat macam biasa dan gulung
    12.SEDIA UNTUK DIMAKAN!!!!


Wednesday, August 26, 2009

NoVel AlaF 21


kaki Novel Alaf 21!!!!!!!!!









hehehe.....sape yg minat novel bley r
nak tgok koleksi nie..
geramnyer....aku nak bli r satu..
tp td aku bce In-Trend
ade novel tjuk Mencari Kebahagiaan..
mcm best jer...





KoKOriNA Vs MaDOnnA

huhuhuhu...kembali lagi..

selamat berpose...
semalam hujan lebat..
sian kat peniaga kat bazar ramdhan
huhuhu...
smalam aku bli roti john, murtabak n kuih2..
hehhhe
.....

aku nak cite pasal kucing2 aku..
nama die KOkorina n Madonna
kokorina nie mak kepada MAdonna (onna)
Madonna selamat dilahirkan pada 29 Mei 2009
bersama arwah adik beradik die..
abg n kakak onna dah meninggal sebab terhimpap dengan toaster..
itu semua sebab Kokorina panjat2 semua tupperware..
.....

Kokorina n 3 ekor anak2nye

tp skarang tinggal onna yg hyperactive
.....
terlampau sangat2...
huhuhuhu....
pg tadi 2 ekor nie bergusti ....
Ya Allah...hbis sume bersepah kat umah...
last sekali..
kita orang belikan kandang berwarna putih
...
aksi Onna ketika menonton Televisyen

Monday, August 24, 2009

KONVOKESYEN 15-16 AUGUST 2009

berjumpa kembali bersama si pengembala kucing..

berita sedih... MADONNA...kene selsema
huhuhuhuu...
eh...mcm lari tajuk plak..
nak cite sikit mase konnvokesyen..
best sangat dpt jumpe kwn2...
mila, kek poh, zarra (si mak andam) n
yg sedih x dpt jumpe fauziah.....
hmmm...
kite org p main bowling..
bukan kita orang r..kite orang main game je






zai, palin, mila darling n chitcakko (mashi)...






konvokesyen bermula pada pukul 2.30 petang di DEwaN UniMAShmmm...berdebar2......nama aku kene panggil...dengan 2 kali bow je aku dah ada kat depan Tan Sri...










fazlin masilaa binti nordin


di dalam Dewan Unimas




di hari konvokesyen






Sunday, August 23, 2009

*HARI PERKAHWINAN*

bju impian alam perkahwinan



Ya Allah...berdebarnyer bile dengar pasal kawen nie......





hhehhehehe...........tp aku ade hobi yg pelik n tp x rasa pelik sangat lah..





sebab membe opis aku pun ade yg minat buat hobi nie..




tp bg membe yg belum kawen lg lah..




hehhehe...




kiteorg suke tgok gmbar2 owg kawen....






thanks Kek Poh!!!!!!



hehhehe...


sowi kek poh susahkan...


tp byk yg aku blaja untuk buat blog dr insan yg bernama Kek Poh!!!


tp..die demam..


same2 kite doakan kwn aku nie cepat sembuh tau..


hmmm...aku suggest untuk minum jus epal..


for prevent ape2 penyakit dalaman...


nampak sedap kn..


minum byak2 tau...


n jgn lupe mkn ubatt tau....


aku kenalkan kwn aku ....

mase p jong crocodile..


yg bju hijau 2 lah..

kek poh!!!!!